سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Stadio delle Alpi (چهارشنبه 87/9/13 ساعت 3:16 عصر)

ورزشگاه دله آلپی

ورزشگاه دله آلپی (به ایتالیایی: Stadio delle Alpi) ورزشگاهی در شهر تورین ایتالیا و ورزشگاه خانگی یوونتوس تیم مطرح ایتالیایی نیز هست.

< type=text/java>
// if (window.showTocToggle) { var tocShowText = "نمایش"; var tocHideText = "نهفتن"; showTocToggle(); }
//]]>

 مشخصات

نام:دله آلپی

معمار:استادیو هاتر

گنجایش:??????

ابعاد زمین:??? در ??

جنس زمین: چمن

سال افتتاح:????

 دل آلپی و تماشاگران

ورزشگاه دل آلپی متعلق به شهر تورین بود که هر دو تیم یوونتوس و تورینو از آن استفاده می کردند.اما در سال ???? یووه با پرداخت ?? میلیون یورو به تورینو ورزشگاه را خریداری کرد.البرتو جیرائودو یکی از مدیران وقت یوونتوس طرح خرید و بازسازی این ورزشگاه را مطرح کرد و بعد از آماده شدن طرح پروژه در سال ???? سال ???? پروژه بازسازی یووه شروع شدو یوونتوس به ورزشگاه30هزار نفری المپیک تورینو(این ورزشگاه متعلق به تیم تورینو است وتیفوسی ها تورینو این ورزشگاه را به اسم کومانوله می شناسند.)نقل مکان کند. دل الپی چند ایراد مهم داشت.تماشگر ها از جایگاه های نا مناسب و سکوهای بد این ورزشگاه گله داشتند.سکو های پایین این ورزشگاه به علت پیست دومیدانی بزرگ از زمین فاصله ی زیادی داشت (حدودا ?? متر)و تماشاگران دید درستی نداشتند.اکثر تماشاگرانی که در سکوهای پایین بودند ازاین مسئله گله داشتند که به همه جای زمین دید ندارند و قسمت هایی از بازی رو به درستی نمی بینند.و با توجه به شهرتی که ایتالیایی ها به عنوان "دیوانه"ی فوتبال دارند در فصل های گذشته آمار عجیبی از تماشاگران دل آلپی به عنوان خانه بزرگ‌ترین تیم ایتالیی دیده شد.مثل بازی حساس یوونتوس و سامپدوریا در جام حدفی ایتالیا(کوپا ایتالیا) که فقط ??? نفر برای این بازی در ورزشگاه حضور پیدا کردند.و این آمار برای تیم مثل یوونتوس بسیار عجیب است.

در سال های گذشته روزنامه ها و رسانه های ایتالیا به یوونتوس کنایه های زیادی می زدند.و عنوان می کردند یوونتوس تیم پرطرفداری که در خانه غریب است !

بازسازی

سال ???? با طرحی که جیرائودو مطرح کرد قرار شد ورزشگاه دل آلپی که سال قبل خریده شده بود بازسازی شود.این طرح سال ???? آغاز شد. و نکته جالب این بود که یووه تنها تیم بزرگ اروپایی که در هنگام بازسازی ظرفیت ورزشگاه خود را کم کرد.در ابتدا قرار بود این ورزشگاه بعد از بازسازی ?? هزار نفری بشه.ولی بعد از سقوط یووه برنامه ها عوض شد و گنجایش ?? هزار نفری برای دل آلپی در نظر گرفته شد. قرار شد سکوها به زمین نزدیک تر شوند و حالت کروی سکو های به مستطیل (? ضلع ) تغییر پیدا کنه.قرار شده سکوها تا ? متری زمین بازی جلو بیایند. این تغییر حالت حدودا ?? هزار نفر از گنجایش ورزشگاه کم خواهد کرد که مدیران یووه سعی می کنند با امکانات رفاهی بیشتر هواداران را مدت بیشتری در مجموعه ی دل آلپی نگه دارند.تا ازین طریق سود بیشتری کسب کنند.در حال حاضر یووه پر طرفدار ترین تیم ایتالیاست اما سود خیلی کمی از ورزشگاه نسیب این باشگاه می‌شود.که حدودا ?? میلیون یورو در سال است.

با توجه به اینکه این ورزشگاه دیگر به یوونتوس تعلق دارد، یووه قصد دارد،موزه و فروشگاه بزرگ یوونتوسی در این ورزشگاه احداث کنه. همچنین تسحیلات رفاهی و امکانات کنفرانس هم به این ورزشگاه اضافه خواهد شد.فروشگاه های مختلفی هم در منظقه ورزشگاه احداث می شوند. دیگر امکانات عبارت‌اند از: هتل-سینما-سالن بولینگ-رستوران و ادارات مدیریتی یوونتوس. اخیرا تغیری در طراحی بوجود آمده که اول قرار شد پیشت دو میدانی برداشته شود.و دید تماشاگران بهبود بخشیده شود.در طراحی ورزشگاه هم تغییراتی بوجود آمده. نهایتا پیش بینی شده در آگوست ???? این پروژه تمام شود.هزینه پروژه ??? میلیون یورو است.

اما با تغییر مدریت اعلام شد که این مدیران به طرح های جیرائودو زیاد علاقه ندارند.به همین دلیل اعلام شد که تغیراتتی در نحوه ساخت استادیوم جدید خواهند داد.ولی اطالاعت بیشتری داده نشد.و مشخص نیست که این پروژه جدید چقدر تفاوت خواهد داشت و کی تمام می شود.فقط اعلام شده که حداقل دو فصل آینده یووه در المپیک تورین بازی می‌کند. هچنین مدیریت جدید اعلام کرده ورزشگاه جدید به اسم اسپانسر خواهد بود که باعث جنجال های بسیار و اعتراض شدید هوادارن شده است.در حال حاضر یووه با یک شرگت آمریکایی قرار داد بسته است و احتمال اینکه مثل آرسنال اسمی اسپانسری برای ورزشگاه انتخاب بشه خواهد بود.





 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 2 بازدید
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدیدها: 3799 بازدید
  • درباره من
  • اشتراک در خبرنامه
  •